Průzkum francouzského trhu
Diky jemu zjistíte zda váš projekt bude komerčně proveditelný. Je těžké si představit zahájení podnikání v upadajícím, nerentabilním odvětví nebo dokonce v hyperkonkurenci velkých společností.
Cílem je získat co nejvíce informací o relevantním podnikatelském sektoru a analyzovat nabídku a poptávku.
Musí být poskytnuta odpověď prostřednictvím průzkumu trhu na následující hlavní otázky ohledně:
Odvětví a jeho předpisy
Jaká jsou pravidla platná pro toto odvětví činnosti? Existují konkrétní daňová ustanovení?
Jak se daří trhu a jaké jsou jeho vyhlídky do budoucna?
Jaké jsou nejnovější inovace v tomto odvětví?
Je trh pravidelný nebo existuje sezónnost?
Poptávky
Jaké jsou vlastnosti cílové klientely? (zeměpisná oblast, zvyk spotřeby, příjem, věk populace atd.);
Jaké jsou potřeby obyvatelstva a jejich motivace nakupovat?
Jaké jsou jejich preference? Co si myslí o nabídce nabízené konkurenty? Co by se dalo vylepšit? (Tyto otázky jsou důležité, protože vás mohou odlišit od vaší budoucí konkurence)
Nabídky
Jaké produkty jsou na trhu?
Kdo jsou moji hlavní konkurenti? (velikost společnosti, obrat, zeměpisná poloha atd.)
Jak jsou na tom moji hlavní konkurenti? (obchodní politika, organizace distribuce, cíloví zákazníci atd.)